Velayet Davası

Velayet Davası Avukatı

Velayet davası avukatı birbirinden boşanan ebeveynlerin reşit olmayan çocuklarını yasal yollarla alma işlemini yürüten kişidir. Reşit olmayan çocuklar çoğu zaman anneye verilir. Ancak annenin maddi durumu ya da herhangi bir sağlık sorununun olması velayetin babaya geçmesini de sağlayabilir. Ergin çocuklar ise kendi hür iradeleriyle anne ya da babalarında kalmayı tercih edebilirler.

En iyi velayet avukatı bu alanda mevcut olan yasal yolları bilen kişilerdir. Özellikle zorlu velayet davalarında alanında iyi avukatlara ihtiyaç duyulur. Türk medeni kanununun 337, 340, 342 ve 346. maddelerinde çocuğun bakımı, eğitimi ve öğretimi göz önünde tutularak velayeti anne veya babaya verilir.

Velayet Davası Süreci

Velayet davası avukatı boşanma işlemi bittikten sonra devreye girer. Dava süreci başlar başlamaz sonucun bağlanması gibi bir durum ortaya çıkmaz. Uzun süren velayet davaları da mevcuttur. Bu tür davalar enince ayrıntısına kadar karar mercilerinde incelenip sonuçlanmaktadır. Çocuklardan anne ve babaların genel sağlığına kadar her şey hesaba katılarak karar verilmektedir.

Velayet avukatı ile anne ve babaların yasal yollara başvurma işlemini ve bunun en doğru şekilde sonuçlanmasını kapsar. Bir ebeveynin dürüst, kötü alışkanlıklardan uzak olması ve toplum nezdinde kabul edilmesi bile dava sürecini olumlu yönde etkileyebilir. Çünkü karar veren merciler her şeyi göz önünde tutarak sonucunu kesin bir şekilde açıklamaktadır.

Velayetin Genel Kapsamı

Velayet davası avukatı genel kapsam ve özellikleri olarak şunları içermektedir.

• Anne ve babanın genel durumu hesaplanarak sonuç ortaya konur.
  • Çocuğun en çok hangisini istemesi de kararı etkiler.
  • Boşanma avukatı ve velayet avukatı aynı kişidir.
  • Velayeti anne veya babaya verilen çocuk o süreçten sonra anne ve babasını dinlemekle ve süreci kabul etmekle yükümlüdür.
  • Anne ve babamın maddi durumu belirleyici bir unsur olmaktadır.
  • Boşanma olmadan velayet davası açmak isteyenler için boşanmış olan bireylere uygulanan yükümlülüklerden geçerek değerlendirilirler.
  • Anne ve babanın olgunluğu veya zihinsel sağlığı karar mercisi için önem taşır.
  • Tüm süreç eksiksiz bir şekilde tamamlandıktan sonra karar mercisi son kararını vermektedir.

İletişim için tıklayınız

Türk Medeni Kanunu

Yorum Bırak

Yıldız işareti (*) ile işaretlenmiş tüm alanlar gereklidir